5 Eylül 2013 Perşembe

Kolay Yaş Pasta

Muffin yazımda yeni kek kalıpları aldığımdan bahsetmiştim, dün de niyetim kalpli kalıbı kullanmaktı fakat pandispanyayı çıkarma konusunda emin olamadığımdan kelepçeli kalıbı denedim. Pandispanya için Dr. Oetker pandispanya karışımını kullandım.


Nasıl yapılacağı arkasında yazıyor zaten, iki yumurta 7-8 yemek kaşığı su ekleyip 160 derecede 30-40 dakika pişiriyoruz.


Üzeri için kremayı -ki krema diyemeyiz muhallebi tarzı bir şey- kayınvalidemin tarifiyle yaptım. Daha önce bize defalarca yapmış biz de afiyetle yemiştik, sağolsun. Bu sefer de ben denedim.

3 su bardağı süt
2 yumurta
9 kaşık şeker
3 kaşık un
1 paket vanilya
150 gr margarin

Margarin dışındaki tüm malzemeyi karıştırarak muhallebi kıvamına gelinceye kadar pişirip, ocaktan aldıktan sonra margarini ekleyin. Ardından blenderla 5 dakika çırpın.

Benim acemiliğime geldi pandispanyayı iki kat yaptım sadece, bu malzemeyle çok rahat üç kat yapabilirsiniz özellikle bol kremalı seviyorsanız. Ayrıca muz da dilimledim pandispanyanın arasına tabii bu tercihinize bağlı. Üstüne kakao serptim ve yine muz yerleştirdim. 




Basit ve kurtarıcı bir tarif olduğunu düşünüyorum, umarım beğenirsiniz. 
Afiyet olsun :)

12 yorum:

  1. ellerine sağlık çok güzel görünüyor

    YanıtlaSil
  2. Ellerine sağlık canım enfes görünüyor. :)

    YanıtlaSil
  3. Ben hazır ürünlere karşı biraz önyargılıyım. (Duyan da elimde baklava hamuru açıyorum sanacak) o nedenle sormak istiyorum. Güzel oldu mu pandispanyası?
    Gerçi görüntü gayet güzel olmuş. Ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben sadece tadına baktım güzeldi ama eşim yedi lapır lupur çok beğendi :))

      Sil
  4. çocuklu anneler , ve sabırsız kuzular :)) için süper tarif elinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. evet çok pratik 20 dakikada hazır muhallebisi, pandispanyası da 10 dakika falan sürüyor :)

      Sil
  5. mmm... muzlu çikolatalı bayılırım. harika görünüyor Esracım ellerine sağlık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. teşekkür ederim gizemcim, kakao serptim üstüne biraz tiramisu gibi oldu görüntüsü, rondodan geçmiş fındık da serpilebilir gibi geldi :)

      Sil