29 Ağustos 2013 Perşembe

Big Kakaolu Muffin

Kek konusunda yetenekli olsam da karmaşık tarifler hiç bana göre değil. Ama karar verdim bu işleri öğreneceğim en kısa sürede :)
Aslında bugünkü maceram Tantitoni'ye uğrayıp kek kalıpları almamla başladı, ha onun öncesinde Dilek'in leziz pastalarını görüp iç geçiriyordum ben neden yapamıyorum diye. Tantitoni alışverişiyle de gaza gelip en kolay yoldan pastacılığa giriş yaptım. Nasıl mı? Tabii ki Dr Oetker ile :)
Olsun bence bu da bir adım kendi muffinlerimi, cupcakelerimi, sonracığıma pandispanyalarımı, pastalarımı yapacağım günler de gelecek elbet:))
Hem bütün yetenekli bloggerlar çatır çatır muffinler cupcakeler paylaşıyor da ben geri kalır mıyım? Diyeceksiniz ki hani sen diyetteydin, hala öyleyim ağzıma bile sürmedim ama eşim ve kardeşim bayıldı muffinlere, ben de denemek isteyip de cesaret edemeyenler için paylaşayım istedim bugün yaptıklarımı.

Kakaolu muffin karışımını kullandım


Kutudan kağıt muffin kalıpları çıkıyor, ben bugün aldığım kalpli silikon kalıbı tercih ettim

Fırından mis kokular gelirken

15 Dakikada piştiler

Ve afiyet oldu bile bizimkilere :)

Bu arada ev yapımı muffin tariflerinize açığım, tutturabilirsem burdan yine bir tarif paylaşmış olurum hem :)

Bakalım sıradaki yazı neyle ilgili olacak :)

Sevgiler herkese...

13 yorum:

  1. oh oh afiyet olsun, kalıplar ne güzelmiş. slikon almaya çekindim hep, rahat oluyor mu kalıptan çıkarması?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok rahat geldi bana, alttan itiyorsun hop çıkıyor diğerlerinden çok daha kolaymış. Ben de çekindiğimden kalpli kalıbı silikon yerine metal almıştım dün, onu da silikon alabilirmişim.

      Sil
  2. gece gece gelip geri baktım, nası canım istediyse :) çikolatalı çikolatalı çok güzel duruyolar :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben yemedim ama Eda'yla Kaan çok beğendi :)

      Sil
  3. offf çok güzelll bende deniyim şu tarifi eline sağlık.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tarif çok basit, blendera bile gerek yok. Seviyorsan böyle tatları dene mutlaka :)

      Sil
  4. Ellerine sağlık canımmm çok lezzetli görünüyorlar... Ben de haftasonu için cupcake yapmayı planlıyordum tam da. Hatta yapmayı planladığım tarifi bahsettiğin blogda gördüm şimdi... Cupcake çağrısı bu olsa gerek. :D

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet Evrene cupcake çağrısı göndermişsin demek :) Ben de deneyeceğim cupcake, ama önce bir yaş pasta yapmak istiyorum başarabilirsem :)

      Bekliyorum senin cupcakeleri, eminim şahane olacaktır!

      Sil
  5. Esracım seninkiler de enfes gözüküyorlar ama bu kadar hevesle deneyip yapmışsın bari 1 tane yeseydin:) malzemeler silikon kalıba tam mı geldi yoksa 2. postayı da pişirdin mi canım?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dün dondurma yemiştim bi de bunu yemeyeyim dedim :) Tam geldi, kutudan da 6 tane kağıt kap çıkıyor zaten,6 kalıba göre yapmışlar malzemeyi :)

      Sil
    2. Dün dondurma yemiştim bi de bunu yemeyeyim dedim :) Tam geldi, kutudan da 6 tane kağıt kap çıkıyor zaten,6 kalıba göre yapmışlar malzemeyi :)

      Sil
  6. canım harika gözüküyorlar eminim enfes olmuşlardır, bende hemen hemen kekin her çeşidini deneyip bu cici cupcakelerden yapmadım, eminönü nüansa gideceğim bir ara süslü kalıplar olmak istiyorum çok güzel şeyler var yolun düşerse kuru kahveci mehmet efendi sokağına muhakak uğra canım pastacılık konusunda harikalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. daha bugün gittim Eminönü'ye kahve almaya :)) neyse bir dahakine bakarım artık :)

      Sil