30 Ağustos 2013 Cuma

Bugün 30 Ağustos

Her ne kadar son yıllarda çok iç açıcı günler geçirmiyor olsak da, ülkenin tüm komutanları -sırf birilerinin can korkusundan- tanımadığım bir kararla "terörist" olarak yaftalanmış ve hapse atılmış olsa da, basın ve yargı bağımsızlığını yitirmiş, ülkede yeni bir istibdat dönemi başlamış olsa da biliyorum ki bu durum geçici ve biz yine güzel günler göreceğiz.

Şu an sömürge devleti değilsek, bağımsızlığımızı Kurtuluş Savaşı'nda bizim için savaşan dedelerimize, atalarımıza borçluysak eğer bu değerli günün de kıymetini bilmeli, ulusça yaşadıklarımızı çocuklarımıza anlatmalıyız.

19 Mayıs 1919'ta başlayan mücadelemiz 30 Ağustos 1922'de Büyük Taarruz'la zaferle sonuçlanmış Sevr gibi bir antlaşmayı bu ülkeye dayatmanın sonucunu tüm dünya görmüştür. 

Ne yazık ki ülkemizde 30 Ağustos'un 19 Mayıs'ın 20 Nisan'ın 29 Ekim'in izlerini silmeye çalışan hainler her zamankinden daha çok son yıllarda. 

Sizlere birilerini çok rahatsız eden Gençliğe Hitabe ile veda etmek istiyorum. Bir kez daha hatırlayalım, Atamız yıllar önce bugünler için neler demiş


Umutla ve sevgiyle kalın...



4 yorum:

  1. bütün sözlerine katılıyorum Atatürk her zaman benim için başöğretmen iyi bir komutan başarılı bir siyaset adamı demektir ama en önemli özelliği ileri görüşlülüğü o kadar yıl önceden günümüzü nasıl da görmüş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet siyasi dehası inanılır gibi değil kesinlikle haklısınız ileri görüşlülüğü de bu zekanın bir parçası bence. Onun ve tüm ebediyete intikal etmiş askerlerimizin ruhu şad olsun

      Sil
  2. Bu zamanlarda gençliğe hitabeyi bir daha bir daha okumak gerekli gerçekten. Ben de evimin kapısına asmıştım Gezi olayları başladığında..
    Çok güzel yazmışsın, eline sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Atatürk'ü sevmeyi suç sayacaklar yakında...

      Sil